Måndag morgon på tåget

Allmänt, Livet i Skåne / Permalink / 0
Måndag morgon10:23 och sitter på tåget på väg hem till Lund igen. Har varit i skolan och skrivit första (!) tentan! 10 sidor med frågor, mestadels på en av delarna kallad Omvårdnadsprocessen. I det stora hela kändes det bra, det var någon fråga som satte stopp i hjärnan, men svarade så gott jag kunde så får vi se. Men godkänd ska jag vara i alla fall, annars har något gått riktigt snett haha. Får se om tre veckor vad domen blir.

Tenta 1 klar, vilket innebär att jag ska hem och skriva klart mina två seminarier som jag ska ha i morgon.... Ser faktiskt inte alls fram emot det, men det är bara göra det så att det blir klar någon gång. Det är ämnen som jag anser mycket ointresseanta och tråkiga, det gör ju inte det hela mycket bättre haha. Skriva och sen öva lite på dessa innan lunch. 
Därefter är det bara att sätta igång pluggandet inför tenta nummer 2, som är på fredag! Det är mycket nu faktiskt... Ursch. Men har världens bästa sambo som har peppat mig hela helgen och förhört mig på alla delarna. Han är en stor del i att jag lärt mig så mycket dom jag har, han är duktig på att motivera mig och tjata om meningar och ord som min hjärna inte vill memorera, men nu tappar jag det aldrig haha. Har lärt mig mycket över vad som krävdes, men det är ju jättebra inför de kommande kurserna och framtiden :).  

Men förutom plugga, så ska faktiskt göra några roliga saker i veckan också, och till helgen ska vi hem till familjen och träffa dem, och även till gekås, shoppa och träffa familjen på pappas sida, eftersom de också skulle ner dit. Tänkte kört upp till Linköping i helgen egentligen, men eftersom de ändå skulle ner till Ullared så träffar vi de där i stället :). 

I helgen var vi ute på en liten paus i pluggandet och gjorde ett så kallat ärende.... Ska dela med mig av detta i nästa vecka. Så..stay tuned! Mer av detta i veckan också !

Firade även Johans föräldrar och fina Freja i lördags! Jättetrevligt alltihopa! God mat, mys, kompishäng och skitsnack :)

Nu är jag snart på Lund C! Dags att packa ner paddan och hänga väskan på ryggen!
"Se upp för dårarna, dårarna öppnas"


Plugghörnan & nya mattan!





Till top