Mammadag i Lund

Allmänt, Familj & Vänner, Foton, Livet i Skåne / familj Lund mamma espressokoppar / Permalink / 0


Idag har jag och mamma spenderat nästan hela dagen tillsammans i Lund. Det har varit en jättemysig dag med promenader, butikstittande, god lunch och trevlig fika! 
Dagen i sig har varit spännande och givande på olika sätt, delar eventuellt med mig av mer framöver om detta ;). Men kan berätta att vi idag har träffat två släktingar som vi tidigare aldrig sett. De verkar vara väldigt trevliga och härliga männiksor så det var kul att få chansen att ses. Och jag hoppas faktiskt att det händer igen då dagens stund var så pass lyckad :) 

Det blev ingen shopping för mig, men har ju fått äran att betala alla räkningar idag så jag har gjort av med pengar vad jag ska för denna veckan. Haha, och kanske flera veckor framåt :p "det ska va gött och leva..." .



I morgon ska jag på inflytandedag här i Lund tillsammans med min student som går bredvid mig i 5 veckor, enhetschefen samt alla andra inblandade i Region Skåne. Ska bli intressant, och jag tycker det är roligt att vara ansvarig för ett så viktigt arbete inom psykiatrin även om det är svårt än så länge när det är såpass nytt, i alla fall sättet hur allt ska planeras osv. Det handlar i korta drag om hur patienter kan få mer inflytande och delaktighet i sin vård. Hur information kring olika brukarföreningar kan framföras och hur vi på bästa sätt kan samarbeta med dessa. Även andra verksamheter är inblandade på olika håll :)

Nu blir det lite film på kanal 6, sen sömn. Är rätt trött nu mera och vädret gör ju inte mig direkt piggare :p.




Till top