Barnvagnsfavoriten är vår!

Allmänt, Graviditet, Livet i Skåne / Buffalo, Lund, barn, barnvagn, bebis, bugaboo / Permalink / 0

Goddag! 
Det här med barnvagn är ju som ett hav med småfisk. Det finns hur många olika märken som helst och sedan hur många modeller av märket som helst också!

Jag och sambon började kolla vagn ganska tidigt. Jag tycker det är roligt och Johan var inte lika insatt i det här med vagnar som mig ;). 

Några av kraven vi satt är att vagnen ska ha vridbara hjul där fram, fyra hjul, inte små då vi kommer köra den i skogen på slingan och även ner till stranden. Vagnen ska vara smidig att fälla ihop och inte för tung samt ska den gå in även i små bilar, så som min (Kia Rio). 

Efter mycket kikande, klämmande, körande osv var vi ganska snabbt överens om att vi tycker om Bugaboo. Den har alla finesser vi letar efter plus att vi båda tycker den är snygg. 

Så häromdagen var det dags! Vi har nu köpt barnvagnen till kommande Mini i magen. Det känns fortfarande helt oförståeligt. Jag är gravid. Vi ska ha barn. Vi har köpt barnvagn. Vi har köpt hus. 

Oförståeligt, men underbart. Pratade med en gammal vän igår om hur tiden sprungit iväg och var vi är idag. Och jag kunde inte mer än att le och säga att jag är Så nöjd med var jag är idag. Jag har hittat världens finaste att dela allt med, jag trivs med vardagen, jobbet, plugget går bra fast det är stressigt, huset vi ska flytta in i är allt vi letat efter och i april ska vi utöka lilla familjen med en liten efterlängtad krabat. Underbart. Obeskrivligt. Fantastiskt. 

Kom av mig lite på ämnet där känner jag, haha!

Vagnen vi köpt är sjukt fin och av modellen Bugaboo Buffalo. 
Vi valde den i helsvart chassi, istället för deras original i aluminiumfärg för vi tycker det svarta matchade suffletten bättre, vilken vi valt i färgen Off White. Tyget på vagnen är supersmidigt eftersom det är lätt att ta av och går att tvätta i tvättmaskin. Sen kostar ett nytt sufflettyg endast 800:- i butik. Så när krabaten tittat ut och vi vet vad det är för kön, kanske vi köper ett sufflettyg till, i mer färgglad färg. Alternativet finns i alla fall! 
På länken nedan finns alla info kring vagnen: 
https://www.bugaboo.com/SE/sv_SE/strollers/bugaboo-buffalo





Till top