Snabbt o lätt barnmorskebesök

Allmänt, Graviditet, Livet i Skåne / pregnant week24 baby bebis Lund MVC curakliniken föräldrar / Permalink / 0
Hejsan! 

Idag har vi varit på det första besöket hos barnmorskan, sedan informationsmötet och inskrivning. Vår barnmorska heter Rebecca och var mycket trevlig.

Besöket gick oväntat snabbt och lätt. Hon ställde lite frågor om hur det kändes och om vi hade några frågor själva. Vi hade inget speciellt då det mesta för tillfället känns ganska klart och resten så långt bort. Haha. Men plötsligt blir det väl april och krabaten bestämmer sig för att kika ut till världen och oss <3.

Rebecca mätte magen, från livmoderns övre kant, som var strax under naveln, ner till blygdbenet. Det mätte 23 Cm, vilket är precis perfekt mått i vecka 24. Det kändes superbra! Skönt att mini växer som h*n ska! 

Vi lyssnade även på hjärtat och det är en pigg liten krabat som utvecklas där inne! Så häftigt att det går att höra och se så mycket nu för tiden :)

Känslan och tanken på att jag ska bli mamma slår mig oftare och oftare. Det är en underlig känsla samtidigt som det känns underbart, spännande och fantastiskt. Tänk att vi skapat ett nytt litet liv och denna snart kommer ut till oss. Galet. Jag undrar hur h*n kommer se ut, vem är h*n lik osv. 
Och om det är en pojke eller flicka....

Vi har haft chansen att ta reda på könet, men valt att inte göra det. Jag har alltid sagt att jag vill ha det som en överraskning och Johan ville göra vad jag ville! Tur det! Haha. 
Det var svårt att hålla sig från att ta reda på könet då vi kunde, men efteråt känns det som vi fortfarande gjort helt rätt. Det spelar absolut ingen roll vilket kön bebisen har, vi blir lika glada för vad som! Men det är spännande!

90% gissar på att det är en pojke, så vi får väl se.
Innan chansade jag på flicka mennu har jag ingen direkt gissning eller känsla på vad det kan vara. 

Hur gjorde ni? Tog ni reda på könet eller lät det förbli en överraskning?





Till top