Söndagshäng & måndagstankar

Livet i Skåne / Permalink / 0


Igår hade jag en riktigt bra bakisdag ;). I lördags festade vi hos Björn nu när Adam var nere och hälsade på under helgen. Kul att få ihop de flesta, ha roligt och sen var vi ute och dansade (vimsade runt mellan barer och golv kanske vi bör kalla det, haha). Det var en riktig är bra kväll/ natt i alla fall och jag somnade som en ihjälslagen säl, Hahaha. 

Igår var vi allihopa (jag, Johan. Freja, Philip, Angelica, Anders, Adam, Björn och Rebecka) och käkade brunch nere vid västra hamnen/ ribban. Sen åkte jag & Johan hem, sov och mysde innan vi körde vidare till Lund. Jag blev alldeles för bortskämd med galet god mat! Kyckling med röd curry och grönsaker med ris, min favorit i thaiväg :D. Räckte även till kvällsmat idag, så lycklig var jag! :)

Det mesta har motverkat mig idag, både ekonomiskt, psykiskt och fysiskt! Man blir ju galet lack när CSN hör av sig 2 (!) år efter om återkrav för jag råkat tjäna lite för mycket pengar. Och så 4,4 % ränta.. Jooraa! Jag tackar! Ännu mer arg och skrattretande är det när man missar trösklar, får jätteont i tårna eller slår i nerverna i dörrhandtag.. Flera gånger på samma dag XD. Utöver allt detta är jag mer tankspridd än vanligt denna dag haha. Men såna dagar ska man också ha!
Tur var det att jag fick vakna bredvid en kramgo kille och äta supergod frukost/brunch innan jag körde till jobb! 

Nu är det dags och sova igen, två dagars jobb, sen ledig två. Ser redan fram emot när jag får sova på onsdag och veta att inte klockan ska ringa 5:30 :p. 







Till top