Nyår i Köpenhamn

Allmänt, Foton, Livet i Skåne / Danmark, Fyrverkeri, Handsome, Köpenhamn, Newyear, Nyhavn, Scandic, Skipperbroen, copenhagen, nyår, sambo / Permalink / 0
 
 
Gott Nytt år och God Fortsättning!
 
Mitt nyår var helt underbart. Jag och Johan åkte till Köpenhamn där vi bokat en svit på 18:e våningen! Riktigt härlig utsikt och extra lyx som alla bör unna sig som har tiden! 
 
Vi åkte tåget tillsammans med Johans föräldrar, som av en slump faktiskt också skulle bo i Köpenhamn över nyår, fast på ett annat hotell! Vi promenade lite, handlade, drack skumpa på deras rum (alkoholfritt för mig såklart)! Vi satte oss på en italiensk restaurang och åt lunch tillsammans. Det var en av de bästa Ceasar-salladen någonsin för min del!
 
På seneftermiddagen gick jag och sambon till vårt hotell och det blev det mys, musik, skumpa och ombyte inför middag.
 
Vi hade bokat middag på en restaurang som heter Skipperbroen i Nyhavn. Vi hade ingen aning om vad som väntade, mer än menyn. Vi blev jättepositivt överraskade när vi kom fram. De hade dukat upp borden och gjort hela restaurangen superfin, med ljus, girlanger, tutor, växter och hattar till alla! Personalen var även de jättetrevliga och hade bra service! Menyn som vi trodde skulle vara en tre-rätters, visade sig vara en fem-rätters! ♥ Ännu mer glada blev vi och maten var ritkigt god! Här är menyn:
 
 
 
Vid 22-tiden promenrade vi tillbaka mot hotellet genom Ströget. Folk var ute och hade redan börjat smälla av sina raketer och smällare lite överallt :p.
 
Utsikten från hotellrummet var helt magisk, vi såg raketerna bra över hela innerstan!
Riktigt mysigt och romantiskt att så varm, dricka skumpa, se alla fyrverkerier och få göra detta tillsammans med min underbara sambo! Riktigt bra nyår!!!
 
 
 
 
 
 
 
Till top